Må man egentlig godt lege med maden?

20. juni 2008

Alder:
8 mdr.

Må man egentlig godt lege med maden?

Hej Helen..igen igen:)

Tusind tak for hhjælpen med en madplan til Aliah, det har altså gjort Verden meget lettere! Det tog 3 nætter, at vænne hende til at hun får mælk kl 23 og så først igen kl 6. Det er fantastisk!!

Nå, men nu vil jeg gerne høre din mening omkring dét at lege med maden. Aliah får selv lov at spise sine rugbrødshapsere med fingrene og sin grød med en ske, men det resulterer selvfølgelig i, at der er mere, der havner på gulvet end i munden. Er det i orden eller skyder jeg mig selv i foden ved at lade hende styre det selv?

Jeg gi´r hende somregelen mad til hun ikke mere viser interesse og så får hun skeen og kigge på.

Det er bare fordi de andre i ...

Annonce

... min mødregruppe synes jeg er VILDT mærkelig når jeg gider finde mig dét griseri...!

En anden ting; nu har hun altså stået på alle fire og rokket i over en måned, men hun hverken kryber eller kravler og nu er Mor altså blevet utålmodig:)

Er der nogen tricks? Har prøvet at lege med hende på en stor bold og også at holde hende oppe når hun står på alle fire v.h.a. en stofble. (Har også prøvet at vise hende det ved at kravle arrigt rundt til jeg fik hårdt hud i håndfladerne og sige : "Kig nu hérhen, Aliah, du skal bare gøre ligesom Moar":) )

Jeg ved da godt hun bare skal ha´ tiden til det, så kommer det, men måske har du alligevel et es i ærmet!

På forhånd tak

Sine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Omega-3 til gravide

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af fosterets og spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse).

Derudover viser undersøgelser at Omega-3 har betydning for om graviditeten opnår normal længde og om barnet har en normal fødselsvægt.

Hvis du spiser 200-300 g. fisk om ugen, så er fedtsyrerne altid tilgængelige for dit...

Læs mere i Babylex

Klip i mellemkødet (Episiotomi)

I forbindelse med en fødsel kan det være nødvendigt at klippe kvinden i mellemkødet så barnet bedre kan komme ud. Dette kaldes en episiotomi og jordemoderen klipper i det stykke der er mellem skeden og endetarmsåbningen. Man kan også briste spontant.

Uanset om man brister eller bliver klippet, så vil man blive syet sammen, for at såret gror rigtig sammen igen.

Det er altid vigtigt at skylle såret efter hvert toiletbesøg den første tid efter fødslen, for at undgå...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit svar. Det er rart at blive mindet om alt det positive ved børnehavestarten, det er jo det jeg skal forsøge at give videre ;-)

Tak fra Tina